Hiruhileko honetan ikastetxeko 4 urteko ikasleek beren alderik artistikoena lantzeko aukera izan dute. Arteak funtsezko zeregina du haurren garapen kognitibo eta funtzionalean, nahiz eta askok horrela ez pentsatu: ez da margotzea margotzeagatik, baizik eta bakoitzak barruan daramana adieraztea, gure pentsamendu eta sentimenduei ahotsa emanez.
Bidaia artistiko honetan, ez gara margolan motara soilik mugatu, sentimenduak ere gure alde gizatiarrenarekin eta emozionalenarekin batera landu baititugu: zer sentiarazten digute forma artistiko desberdinak ikusteak? Hauex izan dira 4 urteko neska-mutilak Miró edo Picassoren koadro bat ikustean adierazitako hitzak: beldurra, kaosa, maitasuna, goxotasuna… Harrituta? Bai eta ez, haurrek sentikortasun berezi bat dute emozioak marrazkietan antzemateko, eta hori lantzen bada, emaitza horiek lortzen dira.
Hirugarren hiruhileko honetan irudi errealistak, kubistak eta abstraktuak landu ditugu, eta guztiek interesa adierazi dute aztertutako koadroetan, baita mezu posiblean ere! Gerora, haien sorkuntzak egitean, haurrek haien irudimenari askatasuna eman diote (beti bezala, neurri desberdinean, bakoitzak heltze-prozesu bakarra eta desberdina daramalako), eta esperimentatu, inprobisatu, beldurra galdu eta saiatu egin dira. Horrexegatik bakarrik txalo bero bat merezi dute.
Proiektu honekin amaitzeko, Santurtziko Casa Torre jauregia bisitatu dugu eta bertan margolan eta eskultura ezberdinak ikusi ditugu. Gure artista txikiek haratago ikusten jakin dute eta koadro bakoitzarentzat istorio bat sortu dute euren irudimenari esker, eta ume asko animatu dira ikusi ditugun korronte artistikoetako bat edo bestea ote den esatera. Zoragarria! Irteera hau proiektuarekin zerikusia duen bisita bat baino askoz gehiago izan da. Casa Torre museora egindako bisita hau hainbat gaitasunen batuketa izan da. Bertan, baimendutako osasun-, higiene- eta edukiera-neurriak eta, nola ez, bide-segurtasunekoak bete ditugu. Era berean, museoko langileekiko eta kalean zer egin behar genuen eta nora gindoazen galdetu digun jendearekiko errespetuz jokatu dugu. Eta nola ez, Santurtzik eskaintzen dituen aukera artistikoei buruz zerbait gehiago ikasi dugu.
Klasera itzuli aurretik, Gernika Parkean derrigorrezko geldialdia egin izan dugu parke honen izenaren zergatia gogorarazteko. Haurrak benetako esponjak dira beharrezko estimuluak ematen badizkiegu, eta artea oso estimulu beharrezkoa eta ezinbestekoa da. Ez dezagun ahaztu eta atera dezagun guztiok barruan daukagun artista!