Musikan pentsatzen badugu, estilo desberdinak etortzen zaizkigu burura, eta bakoitzak sentsazio bat transmititzen digu, eta hori da musikoterapiaren bidez lantzen duguna.
Musikoterapiak, erlaxaziorako eta dinamika psiko-musikalak garatzeko giro egokia sortzearen bidez, arlo motorra, arlo kognitiboa, arlo soziala eta komunikatiboa eta arlo emozionala hobetzera bideratutako onurak ematen ditu, eta, horrela, kezka motorra, antsietatea eta urduritasuna lantzen dira, hau da, nork bere buruari eusteko gaitasuna errazten da. Beraz, musikaren bidez lan eginez, gaitasun fisiko eta mentalen garapena sustatzen da, pentsamendua, sormena, kontzentrazioa eta oroimena garatzen lagunduz, eta, aldi berean, koordinazio motorra landuz.
Haur Hezkuntzako 3 urteko gelan ikusten duzunez, egiaztatu dugu, psikologo espezialisten arabera, musikoterapiak autoerregulazio-gaitasuna handitzea. Gainera, hizkuntza sinbolikoa sustatzeko aukera eman digu, sentitzen duguna eta helarazi nahi duguna islatzen dugunaren bidez komunikatuz, horma-irudian islatutako gure sorkuntzen bidez.
“Argazkia Musikoterapia esku hartzeko prozesu sistematikoa da, eta terapeutak bezeroari osasuna lortzen laguntzen dio, musika-esperientziak eta horien bidez garatzen diren harremanak erabiliz aldaketa-indar dinamiko gisa. Musikak hitzik gabeko autoadierazpen- eta komunikazio-bide bat eskain dezake, edo hitzezko kanalaren eta hitzik gabeko kanalaren arteko lotura-zubi gisa balio dezake komunikazioan.”
Kenneth Bruscia (1997)