Normalean haurrak puzzleak egiten ikusten ditugu, baina ba al dakigu horrek ze onura eskeintzen dituen? Kontzentrazioa eta memoria bisuala lantzeko aukera ematen dute, espazio- eta matematika-trebetasuna eta garapen psikomotorra sustatzeaz gain. Bestalde, erlaxazioa sustatzen du, denbora jakin bat ematen baitu zeregin horretarako bakarrik, eta horrek eskaintzen dituzten xehetasunei ondo erreparatzea eta arreta horretan jartzea eskatzen du.
Egokia da puzzleen zailtasuna mailakatzea; izan ere, garapenaren une bakoitzean modu desberdinean praktikatu behar dira puzzleak, une bakoitzean bereganatzen dituzten beharrei eta trebetasunei erantzuteko. Bi urte bete arte, buru-hausgarriak erabiltzea gomendatzen da, pintza egiteko eta begien eta eskuaren arteko koordinazioa hobetzeko. Bi urtetik hiru urtera bitarteko ibilbidean, forma, pertsonaia edo animalia gogokoenen puzzleek gomendatzen dira, batez ere, haien interesa pizten dietelako; gertaerak ikusteak berriro egiteko gida bat ematen die. 4 urtetik aurrera, puzzleak aipatutako gaiez gain, zenbakiekin edo letrekin lotutako gaiez ere izan daitezke, ondoren ikaskuntza esanguratsua emango duen informazioa emateko. Horien zailtasuna handitzen joango da hazten doazen heinean, eta, beraz, haien garapenak aurrera egingo du.