Hainbatetan entzun dugu esperimentazioa oso garrantzitsua dela ikaskuntza-prozesuan zehar, baina ba al dakigu zergatik? Zer ekarpen egiten du?
Esperimentazioak modu teorikoan landu ditugun ezagutzak praktikan jartzea esan nahi du, hau da, haur bakoitzaren esperientziatik barneratzea, horrela haien esanahiak eraikiz eta, beraz, beren ondorioak lortuz. María José Cabello pedagogoak Haur Hezkuntzako zientziari buruzko argitalpenean dioenez, beharrezkoa da txiki-txikitatik esperimentatzea inguruko objektu eta materialekin. Bizipenek eta eguneroko bizitzako materialek ematen dute esperimentazio hori, eta haien ezagutza erlazionatu eta zabaltzen joan daiteke.
Horregatik guztiagatik, Calasanzen, gure ikasleei ikaskuntza esanguratsua eskaintzen diegu, zuzentzen den adinaren arabera egin beharreko lanarekin bat datozen materialen bidez. Material horien bitartez, ezagutzak eskuratzeaz gain, praktikan jartzen ditugu, eta gure protagonistek egiten dute lan hori. Esperimentazio guztiak ez dira beti aldekoak, eta hori da, hain zuzen ere, gure ikaskuntza saiatu, okertu, arrazoitu eta zuzentzeko gogoa sortzen diguna.